عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تک دانلود و آدرس tak.dl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 163
:: کل نظرات : 7

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 84
:: باردید دیروز : 13
:: بازدید هفته : 309
:: بازدید ماه : 303
:: بازدید سال : 3025
:: بازدید کلی : 501900

RSS

Powered By
loxblog.Com

ورود به Gmail با چند حساب کاربری به صورت همزمان
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:43 | بازدید : 342 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‌دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‌های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‌های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونههای مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‌‌توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‌های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا وارد یکی از حساب‌های کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
حال به تب Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.
در صفحه جدید در کنار گزینه Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.
در صفحه بعد، گزینه On - Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‌های موجود در آن را بزنید.
در نهایت (ترفندستان) بر روی دکمه Save کلیک کنید.
اکنون قابلیت ورود چندگانه همزمان در حساب های کاربری گوگل -که Gmail نیز یکی از آنهاست- فعال شده است.

برای وارد شدن با حساب دیگر به طور همزمان، مجدد وارد Gmail خود شوید.
در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.
بر روی آن کلیک کنید و گزینه Sign in to another account را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‌گردید.
اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‌توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.
 

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نابودی غدد سرطانی موجود در لیست نتایج گوگل
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:39 | بازدید : 299 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

قطعاً برای شما نیز پیش آمده است که در موتور جستجوی گوگل در جستجوی یک مطلب خاص بوده‌اید، اما با کلیک بر روی نتیجه ظاهر شده، سر از یک وب‌سایت تبلیغاتی درآورده‌اید. این روزها رشد قارچ‌گونه سایت‌های اسپم در مورتورهای جستجو به ویژه گوگل، به یکی از مصائب ایرانیان در محیط اینترنت تبدیل شده است. این گونه سایت‌ها با استفاده از یک الگوریتم خاص، هر آنچه که شما در جستجوی آن هستید را به عنوان یک نتیجه در صفحه نتایج گوگل نمایش می‌دهند. پس از ورود به این گونه سایت‌ها نیز نتیجه‌ای خلاف آنچه انتظار داشتید مشاهده خواهید کرد. معمولاً صفحه‌ای پر از تبلیغ که مجدد آن چه شما جستجو کرده‌اید را تحویل‌تان خواهد داد. با توجه به این الگوریتم، چنین سایت‌هایی خیلی زود دارای یک بازدید پوشالی خواهند شد و در موتورهای جستجو در نتایج اولیه قرار می‌گیرند. اما راه مقابله با این گونه سایت‌ها و حذف آنها از گوگل راه چندان سختی نیست، به ویژه اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید. در این ترفند قصد داریم به نحوه حذف این غدد سرطانی از لیست نتایج گوگل بپردازیم.

بدین منظور:
بهترین راه استفاده از مرورگر فایرفاکس و بهره‌گیری از یک افزونه خاص است.
این افزونه که OptimizeGoogle نام دارد امکانی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید این سایت‌های اسپم را از لیست نتایج گوگل حذف کنید. به این صورت که با قرار دادن آدرس هر یک از سایت‌های اسپم در آن، دیگر خبری از نتایج مربوط به آن سایت در لیست نتایج گوگل نخواهد بود.
برای نصب این افزونه از لینک زیر اقدام نمایید:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/52498
پس از نصب افزونه، در فایرفاکس (ترفندستان) از منوی Tools به Add-ons بروید. سپس بر روی دکمه Options مربوط به این افزونه کلیک کنید. حال با ورود به قسمت Filter میتوانید آدرس سایت‌های اسپم را در هر سطر وارد نمایید.
با انتخاب دکمه OK، از این پس سایت‌های وارد شده، در لیست نتایج گوگل نمایش داده نخواهد شد.

در این خصوص به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:
● سایت‌های اسپم با توجه به استفاده از اسکریپت‌های یکسان با کمی تبحر در همان نگاه اول در لیست نتایج، قابل شناسایی هستند. به این صورت که همگی، آنچه که شما جستجو کرده‌اید را عیناً در آدرس خود دارند و عناوینی نظیر src و search در آدرس‌های آنها قابل مشاهده است.
● شما می‌توانید این گونه سایت‌ها را به گوگل گزارش دهید تا خود گوگل آنها را پس از بررسی از لیست نتایج خود حذف کند. بدین منظور می‌توانید از فرم زیر استفاده نمایید:
https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=fa
● آنتی‌ویروس‌های مختلف نیز معمولاً قسمت‌هایی جهت اضافه کردن سایت‌های بلوکه شده در موتورهای جستجو دارا هستند.
 

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
12+1 ترفند و نکته در «گوگل‎‌پلاس»
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:37 | بازدید : 346 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

نهایتاً شایعات به حقیقت پیوست و «گوگل» در تاریخ 7 تیر 1390 به طور رسمی از سرویس جدید خود به نام «گوگل‌‌پلاس» (Google Plus) رونمایی کرد. «گوگل‌‌پلاس» را بایستی بزرگ‌ترین تهدید برای بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی حال حاضر دنیای وب، یعنی «فیس‌بوک» تلقی کرد، چرا که طبق گفته مسئولان شرکت «گوگل»، «گوگل‌‌پلاس» فراتر از یک محل برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و مطالب خواهد بود. این شبکه اجتماعی همانند بسیاری دیگر از سرویس‌های گوگل در ابتدا تنها به صورت دعوت‌نامه‌ای عضوگیری می‌کند اما به زودی و با پایان یافتن دوره آزمایشی، ثبت‌نام عمومی آن آغاز می‌شود. هم‌اکنون قصد داریم به معرفی 13 ترفند و نکته در محیط «گوگل‌‌پلاس» بپردازیم. نحوه درخواست دعوت‌‌نامه «گوگل‌‌پلاس» در انتهای ترفند آورده شده است.

1. «گوگل‌‌پلاس» به شما امکان قالب‌بندی متن‌ها را می‌دهد. برای توپُر (Bold) کردن نوشته کافی است علامت «*» را در دو طرف متن قرار دهید. همچنین می‌توانید برای مورب (Italic) نمودن متن از کاراکتر «_» در دو طرف متن استفاده کنید. جهت خط کشیدن روی از قسمتی از متن نیز می‌توانید کاراکتر «-» را در دو طرف متن قرار دهید.

2. برای به اشتراک‌گذاری ویدئو، تصویر و لینک موجود در یکی از صفحات وب، می‌توانید ویدئو، تصویر و لینک مورد نظر را توسط ماوس کشیده و در جعبه به‌‌اشتراک‌‌گذاری مطالب در صفحه Stream «گوگل‌‌پلاس» رها کنید.

3. قابلیت حلقه (Circle) در «گوگل‌‌پلاس» کاملاً مشابه قابلیت دنبال کردن (Following) در «توئیتر» است. به‌‌روزرسانی‌‌های شما تنها برای افرادی ارسال خواهد شد که شما در حلقه خود داشته باشند (یا شما را دنبال کنند).

4. شما می‌‌توانید اشخاص موجود در حلقه‌‌های خود را در ارسال‌‌هایتان برچسب (Tag) بزنید. برای این کار کافی است به هنگام نگارش یک ارسال جدید، ابتدا یک کاراکتر «+» یا «@» وارد کنید، سپس نام شخص را پس از آن تایپ کنید.

5. با توجه به اینکه در حال حاضر امکانی همانند پیغام خصوصی در «گوگل‌‌پلاس» وجود ندارد، شما می‌‌توانید (ترفندستان) در صفحه Stream متن مورد نظر خود را وارد کنید، سپس آن متن را طوری تنظیم کنید که فقط برای شخص مورد نظر به اشتراک گذاشته شود. برای این کار کافی است پس از نگارش متن، بر روی Add more people کلیک کنید و نام فرد را تایپ کنید. اگر حلقه دیگری برای اشتراک وجود دارد با استفاده از دکمه ضربدر می‌‌توانید آن را حذف کنید.

6. شما می‌‌توانید قابلیت ثبت نظر و همچنین به‌‌اشتراک‌‌گذاری‌‌ مجدد را برای مطالب ارسالی خود در «گوگل‌‌پلاس» غیرفعال کنید. برای این کار پس از انتشار مطلب، بر روی فلش کوچک موجود در سمت راست بالای هر پست کلیک کنید و گزینه Disable comments برای غیرفعال کردن نظرات و گزینه Disable reshare را برای غیرفعال کردن به‌‌اشتراک‌‌گذاری مجدد مطلب، انتخاب کنید.

7. برای دست‌‌یابی به لینک مستقیم هر مطلب، کافی است بر روی تاریخ و ساعت ارسال آن کلیک کنید.

8. دکمه «1+» در «گوگل‌‌پلاس» عملکردی کاملاً مشابه با «Like» در «فیس‌‌بوک» دارد. کلیک مجدد بر روی این دکمه، باعث حذف «1+» شما از آن مطلب خواهد شد.

9. کلیک کردن بر روی دکمه «1+» در زیر مطالب افراد در «گوگل‌‌پلاس» موجب قرار گرفتن این مطالب در بخش «1+'s» نمایه (Profile) شما نخواهد شد. تنها کلیک کردن بر روی این دکمه در صفحات وب، موجب قرارگیری لینک آن‌‌ها در این بخش می‌‌گردد.

10. کلیدهای میان‌‌بر موجود در «گوگل‌‌پلاس» بدین شرح می‌‌باشند:
• کلید Space = پایین بردن صفحه Stream
• کلید J = پایین رفتن به اندازه یک مطلب در صفحه Stream
• کلید K = بالا رفتن به اندازه یک مطلب در صفحه Stream
• کلید Enter = ثبت نظر برای یک مطلب که توسط دو کلید بالا انتخاب شده است

11. در صورتی که علاقه‌‌ای به دریافت ایمیل‌‌های اطلاع‌‌رسانی «گوگل‌پلاس» ندارید، کافی است از نوار بالای صفحه بر روی شکل چرخ‌‌دنده کلیک کنید و گزینه Google+ settings را انتخاب کنید. در این صفحه می‌‌توانید تعیین کنید ایمیل اطلاع‌‌رسانی در چه مواردی ارسال شود.

12. شما می‌‌توانید کلیه مطالب، اطلاعات نمایه، تصاویر و سایر موارد منتشر شده در «گوگل‌پلاس» را به صورت یک فایل فشرده در فرمت zip دانلود کنید. برای این کار از نوار بالای صفحه بر روی شکل چرخ‌‌دنده کلیک کنید و گزینه Google+ settings را انتخاب کنید. سپس بر روی Data liberation کلیک نمایید.

13. برای این که متوجه شوید سایر افراد صفحه نمایه شما را چطور می‌‌بینند، به صفحه Profile بروید. اکنون در محلی که عبارت ...View profile as درج شده است نام یک شخص را وارد کنید تا صفحه نمایه خود را از دید او مشاهده کنید. با کلیک بر روی گزینه Anyone on the web نمایه خود را از دید همه‌‌ی افراد متفرقه خواهید دید.

برای دریافت دعوت‌‌نامه عضویت در «گوگل‌پلاس» ابتدا بایستی در انجمن‌‌های ترفندستان ثبت‌‌نام کنید، سپس ایمیل خود را در http://www.tarfandestan.com/forum/thread94120.html وارد کنید و منتظر دریافت دعوت‌‌نامه شوید.



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ارسال چند gmail همزمان
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:34 | بازدید : 374 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

فرض کنید قصد دارید یک ایمیل را به کلیه همکلاسی‌های خود ارسال کنید. برای این کار ناچارید که تک‌تک‌ ایمیل‌های همکلاسی‌های خود را در قسمت To وارد کنید و سپس ایمیل را برای آن‌ها ارسال کنید. اگر چند بار دیگر قصد این کار را داشته باشید مسلماً کاری پردردسر خواهد شد. اینجاست که قابلیت گروه‌بندی ایمیل‌های مخاطبین در Gmail به کمک شما خواهد آمد. به طوری که از این پس با ساخت یک گروه ایمیل به نام «همکلاسی‌ها» می‌توانید تنها با وارد کردن نام گروه در قسمت To، ایمیل خود را برای کلیه اعضای گروه که شامل همکلاسی‌های شما خواهند شد، ارسال نمایید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا اطمینان پیدا کنید ایمیل‌هایی که قصد دارید وارد یک گروه کنید قبلاً در لیست ارتباطات شما در قسمت Contacts ذخیره شده است. برای این کار پس از ورود به حساب کاربری خود در Gmail، بر روی فلش کنار گزینه Mail (در سمت چپ صفحه) کلیک کنید و Contacts را انتخاب نمایید. در این صفحه می‌توانید لیست کلیه مخاطبین خود را مشاهده کنید. با کلیک روی گزینه New Contact می‌توانید یک مخاطب جدید اضافه کنید.
حال برای ساخت یک گروه جدید از مخاطبین، از سمت چپ صفحه بر روی New Group کلیک کنید و نام گروه مورد نظر خود را وارد کنید.
اکنون مجدد به صفحه Contacts مراجعه کنید (ترفندستان) و تیک کنار مخاطبان مورد نظر خود را بزنید.
سپس از نوار بالایی صفحه بر روی آیکن Groups کلیک کنید و تیک گروه مورد نظر خود را بزنید و بر روی Apply کلیک کنید.
بدین ترتیب مخاطبین شما به این گروه منتقل خواهند شد.
برای ارسال ایمیل به مخاطبین این گروه نیز کافی است به هنگام ارسال ایمیل جدید در قسمت To، نام گروه را وارد کنید.
 

 

منع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نحوه فعال‌سازی نوار جدید «گوگل»
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:33 | بازدید : 330 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

پس از آن‌که شرکت «گوگل» از سرویس جدید خود به نام «گوگل پلاس» رونمایی کرد، نوار سیاه رنگی به بالای تمامی صفحات «گوگل» اضافه شد. درون این نوار، لینک سرویس‌های مختلف «گوگل» و ابزارهای مرتبط با «گوگل پلاس» قرار دارد. اما این نوار سیاه رنگ، به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیامده است. از این رو مسئولان شرکت «گوگل» تصمیم گرفتند تا یک نوار جدید با ظاهری زیباتر و امکاناتی بهتر ارائه کنند. این نوار که در بالای تمامی صفحات «گوگل» و محصولات آن نظیر «گوگل پلاس» و «جی‌میل» قرار می‌گیرد ظاهری شفاف داشته و علاوه بر امکانات قبلی دارای یک قسمت جستجو برای جستجوی محتویات وب نیز هست. اما این نوار زیبا، هنوز توسط خود «گوگل» برای عموم کاربران عرضه نشده است. در صورتی که دوست دارید زودتر از دیگر کاربران این نوار را تست و مشاهده کنید، در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه فعال‌سازی نوار جدید «گوگل» بپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا وارد صفحه اصلی «گوگل» به نشانی http://www.google.com شوید.
حال (ترفندستان) بایستی وارد محیط ویرایشگر محتویات وب مرورگر خود شویم. نحوه وارد شدن به این محیط در هر یک مرورگرهای مختلف به صورت زیر است:
• Web Console مرورگر «فایرفاکس»: کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+K
• JavaScript Console مرورگر «گوگل کروم»: کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+J
• Dragonfly مرورگر «اپرا»: کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+I
• Developer Tools مرورگر «اینترنت اکسپلورر»: کلید F12 و سپس تب Script

پس از باز شدن کادر یا صفحه ویرایشگر، کد زیر را Copy کرده و عیناً Paste نمایید:

document.cookie="PREF=ID=03fd476a699d6487:U=88e8716486ff1e5d:FF=0:LD=en:CR=2:TM=1322688084:LM=1322688085:S=McEsyvcXKMiVfGds; path=/; domain=.google.com";window.location.reload();
سپس کلید Enter را بزنید.
اکنون کادر یا صفحه ویرایشگر را ببندید و صفحه «گوگل» خود را یک بار Refresh کنید.
خواهید دید که نوار جدید «گوگل» نمایان خواهد شد.

در صورتی که قصد دارید مجدد نوار قبلی جایگزین شود، همانند روش بالا عمل کرده و این کد را وارد نمایید:
document.cookie="PREF=ID=:U=88e8716486ff1e5d:FF=0:LD=en:CR=2:TM=1322688084:LM=1322688085:S=McEsyvcXKMiVfGds; path=/; domain=.google.com";window.location.reload();

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
پی بردن به IP خودتان در اینترنت از طریق «گوگل»
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:31 | بازدید : 397 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

ipبه آدرس عددی گفته می‌شود که به هر یک از دستگاه‌ها و کامپیوترهای متصل به شبکه‌‌های مبتنی بر TCP/IP (همانند اینترنت)، اختصاص داده می‌شود. شاید شما نیز دوست داشته باشید بدانید هم‌اکنون که در حال اتصال به اینترنت هستید IP شما چیست؟ راه‌های مختلفی برای پی‌بردن به پاسخ این سوال وجود دارد، یکی از راه‌های جالب استفاده از موتور جستجوی «گوگل» است. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.

برای این کار:
کافی است (ترفندستان) ابتدا به صفحه اصلی موتور جستجوی «گوگل» به نشانی www.google.com بروید.
سپس عبارت «IP» یا «My IP» را جستجو نمایید.
در خط ابتدایی نتایج جستجو، آدرس IP شما درج شده است.

 

منبع ترفندستان
 



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
یادگیری تلفظ صحیح لغات انگلیسی به وسیله موتور جستجوی گوگل
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:30 | بازدید : 329 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که به لغت انگلیسی خاصی برخورد کنید و از تلفظ صحیح آن واژه بی اطلاع باشید. برای پی بردن به تلفظ صحیح واژگان انگلیسی حتماً احتیاج به نرم‌افزارهای تخصصی دیکشنری و یا مراجعه به افراد مطلع نیست، بلکه با استفاده از موتور جستجوی گوگل نیز به آسانی می‌توانید تلفظ صحیح لغات را به صورت شفاهی بشنوید و یاد بگیرید. در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
در قدم اول وارد موتور جستجوی گوگل به نشانی www.google.com شوید.
سپس عبارت define:example را وارد نموده و جستجو کنید. به جای عبارت example که به عنوان نمونه وارد شده است بایستی لغت انگلیسی مورد نظر خود را وارد کنید.
اکنون (ترفندستان) صبر کنید تا صفحه به طور کامل بارگذاری شود.
حال اگر به بالای لیست نتایج دقت کنید، عبارتی که وارد کرده بودید را همراه با معنی، مترادف‌ها و علائم فونتیک آن خواهید دید.
همچنین علامتی به شکل یک بلندگو نیز وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید تلفظ صحیح واژه را به صورت شفاهی بشنوید.
لازم به ذکر است برای دانلود این فایل صوتی شامل تلفظ شفاهی کلمه، کافی است آدرس زیر را در مرورگر وارد کنید:

https://ssl.gstatic.com/dictionary/static/sounds/de/0/example.mp3
به جای واژه example در قسمت آخر آدرس، بایستی واژه مورد نظر خود را وارد نمایید.
منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
حمله زرگ‌ها به گوگل!
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:27 | بازدید : 473 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

بازی استارکرفت (StarCraft) یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی است که هنوز از ذهن علاقه‌مندان به بازی‌های استراتژیک پاک نشده است. شرکت گوگل نیز با معرفی یکی دیگر از شوخی‌های جدید خود به یادآوری همین موضوع پرداخته است. در جایی که زرگ‌ها به گوگل حمله می‌کنند و شما باید آن‌ها را نابود کنید! (زرگ یا Zerg نژادی خیالی در دنیای استارکرفت است).

ابتدا به صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل به نشانی www.google.com مراجعه کنید.
سپس عبارت zerg rush را در کادر جستجو وارد کرده و Enter بزنید.
اکنون (ترفندستان) صبر کنید تا صفحه به طور کامل لود شود.
اکنون خواهید دید که از سرتاسر صفحه اشکالی به شکل حرف O انگلیسی نمایان می‌شوند که شروع به نابود کردن نتایج موجود در صفحه جستجو می‌کنند!
شما نیز نباید بیکار بنشینید و با استفاده از ماوس و کلیک بر روی این حروف O، آن‌ها را نابود کنید تا از سرعت آن‌ها کم کنید.
در نهایت در صورت قبول شکست، حروف O، دو حرف GG به معنای Good Game را نمایش خواهند داد.
امتیازی که در این بازی به دست خواهید آورد نیز در صفحه درج خواهد شد و با استفاده از دکمه Share Score می‌توانید امتیاز نهایی را در گوگل‌پلاس خودتان به اشتراک بگذارید.
 



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
شوخی موتور جستجوی «گوگل» در نمایش تعداد نتایج جستجو
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:25 | بازدید : 372 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

در صورتی که با علوم ریاضی و کامپیوتر سروکار دارید حتماً با مبناهای مختلف عددی نظیر دسیمال (ده‌دهی) و باینری (دودویی) آشنا هستید. موتور جستجوی گوگل در این خصوص دست به شوخی جالبی زده است به طوری که می‌توانید نتایج یافت شده جستجو را در قالب این دستگاه‌های اعداد مشاهده کنید. در این ترفند به معرفی این موضوع خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
برای مشاهده تعداد نتایج جستجو در قالب نمایش اعداد در مبنای دو، کافی است عبارت binary را در گوگل جستجو کنید.
خواهید دید (ترفندستان) در محلی که تعداد صفحات یافت شده نشان داده می‌شود، این عدد در مبنای دو نمایش داده شده است.
همچنین با جستجوی دو عبارت octal و hexadecimal، تعداد نتایج جستجو به ترتیب در مبناهای عددی 8 و 16 نمایش داده می‌شود.
منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
شوخی موتور جستجوی «گوگل» در نمایش تعداد نتایج جستجو
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:22 | بازدید : 394 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

در صورتی که با علوم ریاضی و کامپیوتر سروکار دارید حتماً با مبناهای مختلف عددی نظیر دسیمال (ده‌دهی) و باینری (دودویی) آشنا هستید. موتور جستجوی گوگل در این خصوص دست به شوخی جالبی زده است به طوری که می‌توانید نتایج یافت شده جستجو را در قالب این دستگاه‌های اعداد مشاهده کنید. در این ترفند به معرفی این موضوع خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
برای مشاهده تعداد نتایج جستجو در قالب نمایش اعداد در مبنای دو، کافی است عبارت binary را در گوگل جستجو کنید.
خواهید دید (ترفندستان) در محلی که تعداد صفحات یافت شده نشان داده می‌شود، این عدد در مبنای دو نمایش داده شده است.
همچنین با جستجوی دو عبارت octal و hexadecimal، تعداد نتایج جستجو به ترتیب در مبناهای عددی 8 و 16 نمایش داده می‌شود.
منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مشاهده کلیدهای میان‌بر در Gmail و نحوه فعال‌سازی و سفارشی ساختن آن‌ها
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:20 | بازدید : 377 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

در صورتی که از سرویس ایمیل Gmail استفاده می‌کنید، بایستی بدانید که می‌توانید سرعت کار خود با Gmail را به وسیله کلیدهای میان‌بر مختلف افزایش دهید. حتی می‌توانید این میان‌برها را سفارشی کرده و بسته به نیاز خود در آن‌ها تغییرات ایجاد کنید. در این ترفند به معرفی نحوه مشاهده کلیدهای میان‌بر در Gmail و نحوه فعال‌سازی و سفارشی ساختن آن‌ها خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا نیاز است که کلیدهای میان‌بر را در Gmail فعال کنید.
پس از ورود به Gmail بر روی دکمه‌ای که شکل چرخ‌دنده است کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید.
در صفحه Settings و همان تب General، گزینه Keyboard shortcuts را بر روی Keyboard shortcuts on تنظیم نمایید.
سپس از پایین صفحه بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.
اکنون می‌توانید از کلیدهای میان‌بر در محیط Gmail استفاده کنید.

حالا کلید Shift را به همراه کلید علامت سوال (?+Shift) فشار دهید.
خواهید دید که که کلیه کلید‌های میان‌بر Gmail بر روی صفحه نقش می‌بندد و می‌توانید آن‌ها را مطالعه کرده و استفاده نمایید.

اما (ترفندستان) برای سفارشی ساختن این کلیدهای میان‌بر، مجدد به صفحه Settings بروید.
در صفحه Settings به تب Labs بروید.
از میان Lab‌های موجود، Custom keyboard shortcuts را یافته و آن را بر روی Enabled تنظیم کنید.
سپس از پایین صفحه بر روی Save Changes کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.
در نهایت مجدد به صفحه Settings رفته و این بار به تب Keyboard Shortcuts بروید.
خواهید دید که در این صفحه می‌توانید کلیدهای میان‌بر مختلف را ویرایش نمایید.
منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مشاهده کلیدهای میان‌بر در Gmail و نحوه فعال‌سازی و سفارشی ساختن آن‌ها
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:18 | بازدید : 478 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

در صورتی که از سرویس ایمیل Gmail استفاده می‌کنید، بایستی بدانید که می‌توانید سرعت کار خود با Gmail را به وسیله کلیدهای میان‌بر مختلف افزایش دهید. حتی می‌توانید این میان‌برها را سفارشی کرده و بسته به نیاز خود در آن‌ها تغییرات ایجاد کنید. در این ترفند به معرفی نحوه مشاهده کلیدهای میان‌بر در Gmail و نحوه فعال‌سازی و سفارشی ساختن آن‌ها خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا نیاز است که کلیدهای میان‌بر را در Gmail فعال کنید.
پس از ورود به Gmail بر روی دکمه‌ای که شکل چرخ‌دنده است کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید.
در صفحه Settings و همان تب General، گزینه Keyboard shortcuts را بر روی Keyboard shortcuts on تنظیم نمایید.
سپس از پایین صفحه بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.
اکنون می‌توانید از کلیدهای میان‌بر در محیط Gmail استفاده کنید.

حالا کلید Shift را به همراه کلید علامت سوال (?+Shift) فشار دهید.
خواهید دید که که کلیه کلید‌های میان‌بر Gmail بر روی صفحه نقش می‌بندد و می‌توانید آن‌ها را مطالعه کرده و استفاده نمایید.

اما (ترفندستان) برای سفارشی ساختن این کلیدهای میان‌بر، مجدد به صفحه Settings بروید.
در صفحه Settings به تب Labs بروید.
از میان Lab‌های موجود، Custom keyboard shortcuts را یافته و آن را بر روی Enabled تنظیم کنید.
سپس از پایین صفحه بر روی Save Changes کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.
در نهایت مجدد به صفحه Settings رفته و این بار به تب Keyboard Shortcuts بروید.
خواهید دید که در این صفحه می‌توانید کلیدهای میان‌بر مختلف را ویرایش نمایید.
 

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شنیدن تلفظ تمام واژه‌ها به وسیله مترجم آنلاین گوگل
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:13 | بازدید : 452 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

مترجم گوگل به نشانی http://translate.google.com را اکثر کاربرانی که با اینترنت سروکار دارند می‌شناسند. این مترجم آنلاین امکان ترجمه نزدیک به 50 زبان دنیا به یکدیگر را دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی جالب بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید به طور سریع تلفظ تمامی لغات و عبارات را با بهره‌گیری از این مترجم بشنوید، آن هم نه تنها با لهجه انگلیسی، بلکه با لهجه‌های مختلفی نظیر عربی، چینی، فرانسوی، هندی و... .

بدین منظور:
ابتدا به این آدرس توجه کنید:

=http://translate.google.com/translate_tts?tl=en&q

این آدرس، آدرس پایه‌ی ما است که از مترجم گوگل استخراج شده است. شما کافی است عبارت مورد نظر خود را در انتهای این آدرس درج نموده و آن را در نوار آدرس مرورگر وارد نمایید. خواهید دید که یک فایل صوتی حاوی تلفظ واژه شما بارگذاری خواهد شد.
به عنوان مثال اگر قصد شنیدن تلفظ لغت Persian Gulf را داشته باشیم این آدرس را وارد خواهیم کرد:

http://translate.google.com/translate_tts?tl=en&q=Persian Gulf

شما می‌توانید تلفظ هر لغت و یا حتی جمله‌ای را نیز به این طریق بشنوید. به عنوان مثال:

http://translate.google.com/translate_tts?tl=en&q=Tarfandestan

و

http://translate.google.com/translate_tts?tl=en&q=Your life is what your thoughts make it

مثال‌هایی که ما در بالا زدیم، همگی تلفظ لغات با لهجه انگلیسی بودند. این موضوع به علت وجود دو حرف en در درون آدرس است. شما می‌توانید به جای en کد زبان‌های دیگر را وارد نمایید. لیست کامل این کدها به شرح زیر هستند:
ارمنی: hy
اسپانیایی: es
اسپرانتو: eo
اسلواکیایی: sk
آفریقایی: af
آلبانیایی: sq
آلمانی: de
اندونزیایی: id
ایتالیایی: it
ایسلندی: is
پرتغالی: pt
تامیلی: ta
تایلندی: th
ترکی: tr
چکی: cs
چینی: zh
دانمارکی: da
روسی: ru
رومانیایی: ro
ژاپنی: ja
سواحیلی: sw
سوئدی: sv
صربی: sr
عربی: ar
فرانسوی: fr
فنلاندی: fi
کاتالانی: ca
کره‌ای: ko
کروات: hr
لاتویایی: lv
لاتین: la
لهستانی: pl
مجاری: hu
مقدونیه‌ای: mk
نروژی: no
هائیتیایی: ht
هلندی: nl
هندی: hi
ولزی: cy
ویتنامی: vi
یونانی: el

به عنوان مثال اگر بخواهیم واژه Tarfandestan را با لهجه ایتالیایی بشنویم، آدرسی که وارد خواهیم کرد بدین صورت خواهد بود:

http://translate.google.com/translate_tts?tl=it&q=Tarfandestan

و یا کره‌ای:

http://translate.google.com/translate_tts?tl=ko&q=Tarfandestan

و یا اگر بخواهیم واژه «خلیج فارس» را به زبان عربی بشنویم، این آدرس را وارد خواهیم کرد:

http://translate.google.com/translate_tts?tl=ar&q=خلیج فارس

 

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ذخیره مستقیم فایل‌های ضمیمه Gmail در Google Drive
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:11 | بازدید : 446 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار شرکت گوگل از سرویس جدید خود به نام «گوگل درایو» رونمایی کرد. گوگل درایو در حال حاضر 5 گیگابایت فضا برای ذخیره‌سازی داده‌ها و فایل‌های گوناگون در اختیار شما قرار می‌دهد تا آن‌ها را در هر نقطه‌ای از طریق اینترنت در دسترس خود داشته باشید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های ضمیمه (Attachment) دریافتی یا ارسالی خود در Gmail را مستقیماً به گوگل درایو خود ارسال کرده و ذخیره کنید. در حال حاضر این ترفند فقط بر روی مرورگر گوگل کروم انجام‌پذیر است.

برای این کار:
همانطور که گفته شده این ترفند فعلاً بر روی مرورگر کروم امکان‌پذیر است. در نتیجه این مرورگر را باز نمایید.
ما بدین منظور نیازمند یک افزونه به نام Gmail Attachments to Drive هستیم. برای نصب آن ابتدا وارد لینک زیر شوید:
https://chrome.google.com/webstore/detail/epoohehjbaenldfbahgcegdmlogakgin
سپس (ترفندستان) بر روی دکمه ADD TO CHROME کلیک کنید.
چند لحظه صبر کرده و پس از نمایش پنجره Confirm New Extension بر روی دکمه Add کلیک کنید.
اکنون صبر کنید تا افزونه دانلود شده و به طور خودکار بر روی مرورگر نصب شود.
حالا اگر وارد Gmail خود شوید و یکی از ایمیل‌هایی که در آن فایل ضمیمه وجود دارد را فراخوانی کنید، خواهید دید که علاوه بر دو گزینه View و Download، گزینه Save To Drive نیز به چشم می‌خورد که با کلیک بر روی آن می‌توانید فایل ضمیمه مورد نظر را در محیط گوگل درایو ذخیره نمایید.

برای ورود به محیط گوگل درایو می‌توانید به آدرس https://drive.google.com مراجعه نمایید.
منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
وادار کردن گوگل به نمایش صفحات جستجو به زبان انگلیسی
یک شنبه 6 اسفند 1391 ساعت 13:9 | بازدید : 584 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

در حالت عادی وقتی شما یک عبارت را در گوگل جستجو می‌کنید، گوگل با استفاده از IP شما می‌فهمد که شما از چه کشوری هستید و در نتیجه صفحه نتایج را به زبان همان کشور به شما نشان می‌دهد. برای درک بهتر موضوع، فرض کنید که شما در ایران ساکن هستید و به سایت گوگل می‌روید، گوگل IP شما را خوانده و می‌فهمد که باید گوگل فارسی را برای شما نمایش دهد. اما اگر IP خود را به هر طریقی تغییر دهید و یا از یک کشور خارجی وارد گوگل شوید، گوگل نیز زبانش را بسته به محل IP تغییر می‌دهد. این موضوع می‌تواند آزار دهنده شود به خصوص وقتی که گوگل را در زبان‌هایی که به آن‌ها آشنایی ندارید مشاهده کنید. در این ترفند به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید کاری کنید که گوگل این تغییر IPها را نادیده گرفته و همیشه فقط گوگل انگلیسی (google.com) را به شما نشان دهد.

برای این کار:
کافی است وارد آدرس اینترنتی http://www.google.com/ncr شوید.
با ورود به این آدرس، Cookieهای مرورگر شما طوری تنظیم می‌شوند که همیشه و در هر شرایطی مرورگر، صفحه انگلیسی گوگل (google.com) را باز خواهد کرد.
این تنظیم (ترفندستان) تا موقعی که کوکی مربوط به سایت گوگل پاک نشود، باقی خواهد ماند.
لازم به ذکر است که بایستی برای هر مرورگر این عمل تکرار شود. بدین منظور باید در هر مرورگر اینترنتی یک بار وارد این آدرس شوید تا در کوکی‌های آن مرورگر هم تنظیمات اعمال شود.
در صورتی که قصد بازگشت به شرایط اولیه را دارید کافی است یک‌بار کوکی مرورگر را پاک کنید.

 

منبع ترندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نحوه قرار دادن تصویر دلخواه به عنوان تصویر پشت‌زمینه در Gmail
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 20:2 | بازدید : 354 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

یکی از ویژگی‌های خوب سرویس ایمیل Gmail، امکان انتخاب قالب‌های زیبا و متنوع (Themes) است که باعث جذاب‌تر شدن محیط Gmail می‌شود. این قالب‌ها پیش از این به صورت ازپیش‌طراحی‌شده بودند و امکان ویرایش آن‌ها وجود نداشت. اما شرکت گوگل هم‌اکنون امکانی را فراهم آورده است که شما می‌توانید تصاویر دلخواه خود را به عنوان تصویر پشت‌زمینه Gmail انتخاب کنید و آن‌ها را از روی هارددیسک آپلود کرده و برگزینید. در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) وارد حساب ایمیل خود در Gmail شوید.
سپس بر روی دکمه Settings (در بالای سمت راست صفحه با آیکن آچار مشخص شده است) کلیک کنید و Themes را انتخاب نمایید.
در این صفحه، قالب‌های مختلف Gmail را می‌توانید مشاهده کرده و انتخاب کنید. اما برای انتخاب یک تصویر دلخواه به عنوان تصویر پشت‌زمینه، از قسمت Custom Themes بر روی Light و یا Dark کلیک کنید (تفاوت این دو در این است که در حالت Light سایر قسمت‌های صفحه رنگی روشن خواهند داشت و در حالت Dark رنگی تیره؛ این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد).
پس از کلیک بر روی یکی از این دو مورد، صفحه جدیدی باز خواهد شد.
در قسمت Featured تصاویر پشت‌زمینه منتخب و پیشنهادی Gmail را می‌توانید انتخاب کنید.
اما برای انتخاب یک تصویر دلخواه، بر روی Upload photos و سپس Select photos from your computer کلیک کنید و تصویر مورد نظر خود را از روی هارددیسک انتخاب نمایید.
دقت کنید تصویر انتخابی شما دارای کیفیتی خوب و اندازه‌ای بزرگ باشد.
پس از آپلود عکس، تصویر به طور خودکار به عنوان تصویر پشت‌زمینه انتخاب می‌شود.
در نهایت برای مشاهده تغییرات می‌توانید کلیدهای ترکیبی Ctrl+F5 را فشار دهید تا صفحه به‌روزرسانی شود.
برای تغییر مجدد این تصویر پشت‌زمینه می‌توانید وارد صفحه Themes شده و از قسمت Custom Themes روی Change your background image کلیک کنید.
منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نحوه استفاده از ماشین حساب مخفی گوگل
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 20:0 | بازدید : 537 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

موتور جستجوی گوگل علاوه بر امکان جستجوی صفحات اینترنتی امکانات و قابلیت‌های کاربردی دیگری نیز دارد. یکی از این قابلیت‌ها، ماشین حساب گوگل است که بسیاری از کاربران از وجود آن بی‌اطلاع هستند. جالب این که این ماشین حساب، یک ماشین حساب ساده نیست و علاوه بر امکان محاسبه 4 عمل اصلی، امکان محاسبه نسبت‌های مثلثاتی و عملیات دیگر را نیز دارا می‌باشد. در این ترفند به نحوه کار با این ماشین حساب خواهیم پرداخت.

برای دسترسی به این ماشین حساب:
ابتدا (ترفندستان) وارد موتور جستجوی گوگل به نشانی www.google.com شوید.
سپس عبارت calculator (به معنای ماشین حساب) را جستجو کنید.
خواهید دید که در بالای لیست نتایج یک ماشین حساب ظاهر می‌شود که می‌توانید به راحتی با آن کار کنید.

لازم به ذکر است شما نیازمند این نیستید که برای محاسبه عملیات ریاضی خود حتماً وارد ماشین حساب شوید. بلکه می‌توانید عملیات مورد نظر خود را در قسمت جستجو، جستجو کرده و نتیجه را در ماشین حساب بببینید. به عنوان مثال با جستجوی 2+2، نتیجه که عدد 4 خواهد بود را در ماشین حساب خواهید دید. همچنین با جستجوی عبارت cos 90 نیز معادل کسینوس 90 درجه را مشاهده خواهید کرد.

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
پی بردن به پایتخت کشورها از طریق گوگل
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:59 | بازدید : 419 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید می‌توان از طریق موتور جستجوی گوگل مستقیماً و بدون نیاز وارد شدن به صفحه اینترنتی خاصی، نام پایتخت کشورهای مختلف را پیدا کرد. همچنین علاوه بر نام نام پایتخت، اطلاعاتی نظیر جمعیت و وضعیت آب‌وهوایی شهر مورد نظر را نیز مشاهده کرد. در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا  وارد موتور جستجوی گوگل به نشانی www.google.com شوید.
سپس عبارت زیر را در موتور جستجو وارد کنید:
capital of Iran
شما می‌توانید به جای Iran نام کشور مورد نظر خود را به زبان انگلیسی وارد کنید.
اکنون در لیست نتایج جستجو، در قسمت بالایی نتایج، نام پایتخت کشور مورد جستجو درج خواهد شد.
همچنین در قسمت سمت راست نیز سایر اطلاعات مربوط به این شهر نمایش داده می‌شود.

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
جلوگیری از تشخیص اشتباه هرزنامه‌ها در Gmail
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:57 | بازدید : 643 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

همان‌طور که می‌دانید یکی از قابلیت‌های سرویس ایمیل Gmail، تشخیص اتوماتیک هرزنامه‌ها و حذف اتوماتیک آن‌هاست. این قابلیت بدون شک یکی از برترین امکانات Gmail است، اما گاهی ممکن است Gmail در تشخیص ایمیل‌های اسپم اشتباه کند و کلیه ایمیل‌های سالمی که از جانب یک آدرس خاص فرستاده می‌شود را اسپم تلقی کند. در صورتی که چنین مشکلی برای شما پیش آمده است و Gmail ایمیل‌های ارسالی از سوی یک آدرس خاص را به اشتباه فیلتر می‌کند، با استفاده از این ترفند می‌توانید آدرس ایمیل مورد نظر خود را به عنوان یک آدرس سالم به Gmail معرفی کرده و از تشخیص اشتباه آن به عنوان یک آدرس مخرب جلوگیری کنید.

بدین منظور:
پس از ورود به حساب کاربری خود در Gmail، بر روی دکمه‌ای که شکل چرخ‌دنده دارد کلیک کرده و سپس Settings را انتخاب کنید.
حال (ترفندستان) به تب Filters رفته و روی Create a new filter کلیک کنید.
سپس در قسمت From، آدرس ایمیلی که قصد دارید دیگر به عنوان یک ارسال‌کننده اسپم شناسایی نشود را وارد نمایید و بر روی Create filter with this search کلیک کنید.
در مرحله‌ی بعد، تیک گزینه‌ی Never send it to Spam را فعال کنید و در نهایت بر روی دکمه‌ی Create filter کلیک کنید.

دقت کنید در صورتی که دوست دارید هیچ یک از ایمیل‌های دریافتی به عنوان اسپم شناسایی نشوند، کافی است همین مراحل را طی کرده و به جای تکمیل نمودن قسمت From، در قسمت To ایمیل آدرس خود را وارد نمایید.

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تغییر نام ارسال‌کننده ایمیل در Gmail
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:55 | بازدید : 543 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

سرویس ایمیل Gmail برای ارسال ایمیل به دیگر افراد نام و نام‌خانوادگی وارد شده در هنگام ثبت‌نام را به عنوان نام ارسال‌کننده ایمیل انتخاب کرده و فرد دریافت‌کننده ایمیل علاوه بر آدرس ایمیل، این نام را هم مشاهده می‌کند. در صورتی که علاقه‌ای به این موضوع ندارید و دوست دارید یک نام دیگر به جز نام و نام خانوادگی‌تان در هنگام ارسال ایمیل استفاده شود، در این ترفند به نحوه تغییر نام ارسال‌کننده ایمیل در Gmail خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا وارد حساب کاربری خود در Gmail شوید.
سپس بر روی آیکن چرخ‌دنده کلیک کرده و Settings را انتخاب نمایید.
در صفحه‌ی Settings وارد تب Accounts and Import شوید.
اکنون از قسمت Send mail as بر روی edit info کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده در قسمت Name، گزینه‌ی دوم را انتخاب کرده و یک نام دلخواه به جای نام و نام‌خانوادگی خود وارد نمایید.
در پایان بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید.
ایمیل‌های ارسالی شما از این پس با این نام جدید ارسال خواهند شد.

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تبدیل واحدهای ارزی به یکدیگر به‌وسیله‌ی گوگل
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:54 | بازدید : 468 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید به‌وسیله‌ی موتور جستجوی گوگل می‌توانید به طور مستقیم و بدون مراجعه به سایتی دیگر، واحدهای ارزی کشورهای مختلف جهان را به یکدیگر تبدیل کنید. امکان تبدیل حدود 100 واحد ارزی به یکدیگر در این روش وجود دارد (البته امکان تبدیل واحد ریال ایران به سایر واحدهای پولی در حال حاضر میسر نیست). در این ترفند به معرفی نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
کافی است (ترفندستان) چنین عبارتی را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید:

Currency1 in Currency2
به جای Currency1 بایستی واحد ارزی اول و به جای Currency2 واحد ارزی دوم را وارد کنید.
به عنوان مثال اگر قصد داشته باشیم بدانیم 1 دلار آمریکا، چند یورو خواهد بود، این عبارت را جستجو خواهیم کرد:
1 dollar in euro
یا به طور صحیح‌تر علامت اختصاری واحدهای پولی را وارد خواهیم کرد:
1 USD in EUR
پس از نمایش نتیجه، می‌توانید مقدار عدد وارد شده را نیز تغییر دهید و همزمان نتیجه را مشاهده کنید.
با کلیک بر روی View more conversions نیز می‌توانید لیست کامل واحدهای پولی را جهت تبدیل به یکدیگر مشاهده کرده و مورد دلخواه را انتخاب کنید.
منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ذخیره ایمیل‌ها در قالب‌های متنی مختلف در Gmail
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:53 | بازدید : 467 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

در صورتی که از سرویس Gmail برای مدیریت ایمیل‌های خود استفاده می‌کنید بایستی بدانید که می‌توان با وجودی قابلیتی که در Gmail وجود دارد، کلیه ایمیل‌های دریافتی و ارسالی خود را مستقیماً تبدیل به یک Document کرده و آن‌ها را با فرمت‌های مختلفی نظیر PDF و یا فایل Word ذخیره کنید. این قابلیت می‌تواند گاهی بسیار کاربردی باشد. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) وارد حساب کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون بر روی آیکن چرخ‌دنده کلیک کرده و Settings را انتخاب نمایید.
سپس به تب Labs بروید.
اکنون از قسمت Available Labs گزینه‌ی Create a Document را یافته و آن را بر روی Enable تنظیم کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی Save Changes کلیک کرده و صبر کنید تا تا مجدد وارد Gmail شوید.
اکنون ایمیل دریافتی یا ارسالی مورد نظر خود را باز کنید.
سپس بر روی More کلیک کرده و Create a document را انتخاب نمایید.
خواهید دید که ایمیل در قالب یک Document جدید در سرویس Google Docs باز می‌شود.
اکنون می‌توانید از منوی File و قسمت Download as ایمیل خود را در فرمت‌های مختلفی نظیر docx و pdf بر روی هارددیسک ذخیره کنید.

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
پی‌بردن به وضعیت پروازهای هواپیمایی از طریق گوگل
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:51 | بازدید : 426 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

در صورتی که قصد مسافرت از طریق هواپیما را داشته باشید حتماً برای‌تان مهم است که بدانید در چه روزهایی از هفته هواپیما از شهر شما به مقصد مورد نظر پرواز می‌کند و این پروازها توسط کدام شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود. و یا اینکه در هر روز چه تعداد پرواز انجام می‌شود و مدت زمان پرواز از مبدأ تا مقصد چقدر است. با استفاده از این ترفند می‌توانید از طریق جستجو در گوگل به پاسخ تمامی این سوالات برسید و نتیجه را مستقیماً در محیط جستجوی گوگل مشاهده کنید. امکان مشاهده‌ی وضعیت کلیه پروازهای داخلی و خارجی در ایران نیز از طریق این ترفند امکان‌پذیر است.

بدین منظور:
کافی است عبارت زیر را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید:
flights from City1 to City2
در این عبارت بایستی به جای City1 نام شهر اول و به جای City2 نام شهر دوم را به انگلیسی وارد نمایید.
به عنوان مثال اگر قصد سفر از «تهران» به «مشهد» را داشته باشیم بایستی چنین عبارتی را جستجو کنیم:
flights from Tehran to Mashhad
پس از جستجوی این عبارت، در بالای لیست نتایج وضعیت پروازهای هواپیمایی بین این دو شهر نمایش پیدا می‌کند.
در قسمت Non-stop flights تعداد پرواز در هر روز (ترفندستان) و همچنین مدت زمان پرواز بین این دو شهر نمایش داده می‌شود.
در قسمت Airlines نیز نام شرکت‌های هواپیمایی ارائه دهنده خدمات پرواز بین این دو شهر درج شده است.
با کلیک بر روی Schedule of non-stop flights نیز می‌توانید لیست کامل پروازهای انجام شده در هفته بین این دو شهر را همراه با جزئیات دقیق شامل ساعت پرواز از مبدأ و رسیدن به مقصد و همچنین نام شرکت هواپیمایی مشاهده کنید.

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ترجمه‌ی سریع متون به وسیله‌ی موتور جستجوی گوگل
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:50 | بازدید : 461 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

همان‌طور که می‌دانید یکی از سرویس‌های گوگل Google Translate نام دارد که جهت ترجمه‌ی متون به زبان‌های مختلف از جمله فارسی کاربرد دارد. اما جالب است بدانید به وسیله‌ی خود موتور جستجوی گوگل نیز می‌توانید به شکلی سریع متون را به زبان‌های مختلف ترجمه کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
کافی است در موتور جستجوی گوگل (www.google.com) عبارت زیر را جستجو کنید:
translate text to language
در این عبارت بایستی به جای text متن مورد نظر خود را وارد نمایید. به جای language نیز زبانی که قصد ترجمه به آن را دارید را جایگزین نمایید.
به عنوان مثال (ترفندستان) برای ترجمه‌ی واژه‌ی flower به زبان فارسی این عبارت را وارد خواهیم کرد:
translate flower to persian
با این کار در ابتدای لیست نتایج خواهید دید که ترجمه‌ی متن وارد شده نمایش داده می‌شود.

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تغییر چینش گزینه‌های موجود در نوار سیاه رنگ گوگل
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:48 | بازدید : 531 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

در بالای صفحات اکثر سرویس‌های گوگل نظیر موتور جستجو، گوگل پلاس و... نوار سیاه رنگی قرار دارد که درون آن لینک‌های خدمات مختلف گوگل جهت دسترسی سریع قرار گرفته است. اما گزینه‌های موجود در این نوار قابلیت جابجایی را ندارند و چینش آن‌ها غیرقابل تغییر است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که از طریق آن می‌توانید چینش این گزینه‌ها را تغییر دهید. لازم به ذکر است این ترفند تنها در مرورگر گوگل کروم امکان‌پذیر است.

بدین منظور:
ابتدا در مرورگر Chrome، وارد آدرس زیر شوید:

https://chrome.google.com/webstore/detail/big-g-black-bar-sorter/oiamgkpplhllmgmjkmpoapkidpgfhmdo
سپس (ترفندستان) بر روی دکمه ADD TO CHROME کلیک کنید.
چند لحظه صبر کرده و پس از نمایش پنجره Confirm New Extension بر روی دکمه Add کلیک کنید.
اکنون صبر کنید تا افزونه دانلود شده و به طور خودکار بر روی مرورگر نصب شود.
حال کافی است به یکی از صفحات سرویس‌های گوگل مراجعه کنید. با استفاده از ماوس و گرفتن و کشیدن عنوان هر یک از لینک‌های موجود در این نوار و قرار دادن آن در محل دلخواه، می‌توانید چینش این گزینه‌ها را تغییر دهید. این تغییرات به طور خودکار برای بازدیدهای بعدی نیز ذخیره می‌شوند.

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
جستجوی تصاویر بر مبنای اندازه‌ی دقیق در گوگل
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:46 | بازدید : 559 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

در به‌روزرسانی اخیری که در موتور جستجوی گوگل صورت گرفته است قسمت تنظیمات جستجو از سمت چپ لیست نتایج به بالای لیست انتقال یافته است. همچنین در قسمت جستجوی تصاویر (Images) پس از کلیک بر روی Search tools و انتخاب Any size دیگر نمی‌توان اندازه‌ی دقیق تصویر مورد نظر خود جهت جستجو را وارد کرد و تنها امکان انتخاب گزینه‌های تقریبی جهت نمایش تصاویر بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد. پیش از آن کاربر امکان این را داشت که اندازه‌ی عرض و ارتفاع تصویر را تایپ کرده و موتور جستجو تنها تصاویر با این اندازه را نمایش می‌داد. با استفاده از این ترفند می‌توانید همانند گذشته تصاویر را بر مبنای اندازه‌ی دقیق و بر اساس عرض و ارتفاع آن‌ها جستجو کنید.

بدین منظور:
ابتدا(ترفندستان) به بخش جستجوی تصاویر موتور جستجوی گوگل بروید:
http://www.google.com/imghp
اکنون عبارت زیر را جستجو نمایید:
word imagesize:widthxheight
در این عبارت به جای word بایستی متن مورد نظر خود که قصد جستجوی تصویر مرتبط به آن را دارید را وارد نمایید. همچنین به جای width عرض تصویر و به جای height ارتفاع تصویر مد نظر خود را وارد نمایید.
به عنوان مثال برای جستجوی تصویر با موضوع flower و عرض 70 و ارتفاع 140 بایستی چنین عبارتی را جستجو کرد:
flower imagesize:70x140
چنین جستجویی تصاویر flower با اندازه‌ی 70 در 140 را نمایش خواهد داد.

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
پی بردن به جاذبه‌های گردشگری شهر‌های مختلف به وسیله‌ی گوگل
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:44 | بازدید : 573 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

گر اهل گردش و سفر باشید حتماً برای‌تان جذاب است که بدانید جاذبه‌های گردشگری‌های شهرهای مختلف هر کشور، کدام مکان‌ها هستند. اما جالب است بدانید برای پی بردن به این موضوع نیاز به تحقیقات گسترده ندارید بلکه توسط موتور جستجوی گوگل می‌توانید به جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری شهرهای مختلف پی ببرید. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
کافی است در موتور جستجوی گوگل عبارت زیر را جستجو کنید:
things to do in city
به جای city بایستی نام شهر مورد نظر خود به انگلیسی را وارد کنید.
به عنوان مثال برای پی بردن به جاذبه‌های گردشگری شهر تهران بایستی جستجو کنید:
things to do in tehran
اکنون بالاتر از لیست نتایج، تصویر هر مکان به همراه نام آن درج خواهد شد. با کلیک بر روی هر مورد می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص آن مشاهده کنید.
همچنین اطلاعات مرتبط با این شهر را نیز مشاهده خواهید کرد.

 

منبع ترفندستان
 



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
سهولت در ارسال ایمیل‌های تکراری در Gmail
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:43 | بازدید : 619 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

در صورتی که از طریق Gmail، ایمیل‌هایی با متون تکراری ارسال می‌کنید حتماً دوست دارید که این کار را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهید. به عنوان مثال اگر از طریق ایمیل خود به پشتیبانی یک محصول یا یک سرویس می‌پردازید، حتماً از جانب مشتریان سوالاتی از شما می‌شود که پاسخ یکسان دارد. در این گونه موارد می‌توانید از یک سرویس ویژه و کاربردی Gmail استفاده کنید. به طوری که متون دلخواه خود را را می‌توانید تنها با یک کلیک ماوس وارد ویرایش‌گر ایمیل کنید و دیگر نیازی به تایپ مجدد آن‌ها و یا حتی کپی کردن متون از ایمیل‌های قبلی ارسال شده نیز نخواهید داشت. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) وارد حساب ایمیل خود در Gmail شوید.
اکنون بر روی آیکن چرخ‌دنده کلیک کرده و Settings را انتخاب نمایید.
سپس به تب Labs بروید.
اکنون از قسمت Available Labs گزینه‌ی Canned Responses را یافته و آن را بر روی Enable تنظیم کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی Save Changes کلیک کرده و صبر کنید تا تا مجدد وارد Gmail شوید.
اکنون برای ارسال یک ایمیل جدید بر روی دکمه‌ی Compose کلیک کنید. همچنین اگر قصد پاسخگویی به یک ایمیل دریافتی را دارید، ایمیل مورد نظر را باز کرده و روی دکمه‌ی Reply کلیک کنید.
خواهید دید که در زیر قسمت Subject (به هنگام پاسخگویی در زیر قسمت To)، گزینه‌ای به نام Canned responses اضافه شده است.
اکنون متن مورد نظر خود که قصد دارید به عنوان یک متن آماده ذخیره شود را در محیط ویرایش‌گر ارسال ایمیل تایپ کنید.
سپس بر روی Canned responses کلیک کرده و New canned response را انتخاب کنید.
حال یرای این متن آماده نامی انتخاب کرده و سپس روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
اکنون در صورتی که در یک ایمیل جدید بر روی Canned responses کلیک کرده و عنوان متن آماده‌ را در قسمت Insert انتخاب کنید، خواهید دید که متن وارد محیط ویرایش‌گر می‌شود.

 

منبع ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

در مرورگر اینترنت اکسپلورر 10 موجود در ویندوز 8، موتور جستجوی Bing به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر قرار دارد. در صورتی که علاقه دارید تا موتور جستجوی Google را به مرورگر اضافه کرده و از آن به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر استفاده کنید، در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
توسط مرورگر IE 10 به آدرس زیر بروید:
http://www.iegallery.com/en-us/Addons/Details/813
اکنون بر روی دکمه‌ی Add to Internet Explorer کلیک کنید.
سپس در پنجره‌ای که پدیدار می‌شود گزینه‌ی Make this my default search provice را فعال کرده و روی دکمه‌ی Add کلیک کنید.
با این کار موتور جستجوی گوگل به مرورگر اضافه شده و حالت پیش‌فرض نیز به خود می‌گیرد.

در صورتی که پیش از این افزونه‌ی Google Search بر روی مرورگر نصب شده است:
ابتدا (ترفندستان) بر روی دکمه‌ی Tools (به شکل نوار ابزار) موجود در بالای سمت راست مرورگر کلیک کرده و Manage add-ons را انتخاب کنید.
در پنجره‌ی باز شده از قسمت Add-on Types بر روی Search Providers کلیک کنید.
اکنون Google را انتخاب کرده و بر روی دکمه‌ی Set as default کلیک کنید.
منبع:ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
پی بردن به زمان طلوع و غروب آفتاب به وسیله‌ی گوگل
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:39 | بازدید : 412 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید می‌توان به وسیله‌ی موتور جستجوی گوگل مستقیماً به زمان دقیق طلوع و غروب آفتاب در شهرهای مختلف پی برد. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
جهت پی بردن به ساعت طلوع آفتاب در یک شهر خاص، این عبارت را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید:

sunrise city
به جای city بایستی نام شهر مورد نظر خود به انگلیسی را وارد کنید. به عنوان مثال:
sunrise tehran
خواهید دید (ترفندستان) که در بالای لیست نتایج، زمان دقیق طلوع آفتاب در این شهر درج شده است.
همچنین برای پی بردن به زمان دقیق غروب آفتاب می‌توانید این عبارت را جستجو کنید:
sunset tehran

 

منبع: ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
بازگرداندن ایمیل ارسال شده در Gmail
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:37 | بازدید : 483 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

حتماً برای‌تان پیش آمده است که به هنگام ارسال یک ایمیل، پس از کلیک بر روی دکمه‌ی «ارسال» یادتان افتاده است که نکته‌ای را در هنگام نگارش ایمیل از قلم انداخته‌اید، اما دیگر کار از کار گذشته است و ایمیل ارسال شده است. طبیعتاً راهی هم برای بازگردانی ایمیل پس از ارسال نیست. اما در صورتی که از سرویس ایمیل Gmail استفاده می‌کنید، می‌توانید قابلیتی را فعال کنید تا پس از ارسال ایمیل نیز فرصتی برای بازگردانی ایمیل داشته باشید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) وارد حساب ایمیل خود در Gmail شوید.
اکنون بر روی آیکن چرخ‌دنده کلیک کرده و Settings را انتخاب نمایید.
سپس به تب Labs بروید.
اکنون از قسمت Available Labs گزینه‌ی Undo Send را یافته و آن را بر روی Enable تنظیم کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی Save Changes کلیک کرده و صبر کنید تا تا مجدد وارد Gmail شوید.
حالا در صورتی که اقدام به ارسال ایمیل کنید، پس از کلیک بر روی دکمه‌ی Send، خواهید دید که در کنار پیام Your message has been sent، عبارت Undo درج شده است که با کلیک بر روی آن از ارسال ایمیل جلوگیری می‌شود و مجدد به صفحه‌ی نگارش ایمیل بازخواهید گشت.
البته دقت کنید Undo به طور پیش‌فرض تنها به مدت 10 ثانیه بعد از کلیک بر روی دکمه‌ی Send نمایش داده می‌شود و بعد از 10 ثانیه ناپدید می‌شود و دیگر بازگردانی ایمیل غیرممکن خواهد بود. برای تغییر مدت زمان نمایش Undo:
ابتدا مجدد به Settings بروید. در همان تب General و در قسمت Undo Send می‌توانید مدت زمان نمایش Undo را با استفاده از گزینه‌ی Send cancellation period تغییر دهید. در نهایت بر روی Save Changes کلیک کنید.

 

منبع:ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
استفاده از چند امضای مختلف در Gmail
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 19:36 | بازدید : 657 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

یا امضا قابلیتی است که در اکثر سرویس‌های ارائه‌‌دهنده‌ی ایمیل وجود دارد. به وسیله‌ی این قابلیت شما می‌توانید یک متن ثابت را به انتهای ایمیل‌های ارسالی خود اضافه کنید. اما در این میان یک مشکل آزاردهنده‌ وجود دارد. مخاطبین شما می‌توانند دوستان، اقوام و یا همکاران کاری باشند. طبیعتاً داشتن تنها یک امضا به هنگام ارسال ایمیل‌ به تمامی این گروه‌های مخاطب ممکن است دردسرساز باشد. به عنوان مثال اگر متن امضای شما بسیار دوستانه باشد، به هنگام ارسال ایمیل به افراد ناآشنا یا همکاران خود طبیعتاً ترجیح می‌دهید که این امضا را حذف کنید. در صورتی که ار مرورگر کروم و یا فایرفاکس استفاده می‌کنید و سرویس‌دهنده‌ی ایمیل شما Gmail است می‌توانید به این مشکل پایان دهید. با استفاده از روشی که هم‌اکنون بازگو خواهیم کرد می‌توانید چندین امضای مختلف ایجاد کرده و به هنگام ارسال ایمیل به هر یک از گروه‌های اجتماعی، یک امضای درخور را انتخاب کنید.

بدین منظور:
نیازمند یک افزونه به نام Blank Canvas Signatures for Gmail هستیم.
برای نصب این افزونه در مرورگر فایرفاکس وارد لینک زیر شوید:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/blank-canvas-gmail-signatures
سپس (ترفندستان) بر روی دکمه‌ی Add to Firefox کلیک کنید.
با نمایش پنجره‌ی Software Installation بر روی Install کلیک کنید.
افزونه بر روی فایرفاکس نصب خواهد شد.
همچنین برای نصب این افزونه در مرورگر کروم به لینک زیر بروید:
https://chrome.google.com/webstore/detail/blank-canvas-signatures-f/ijdoblggemelaimffjccmdbmodlppofd
سپس بر روی دکمه ADD TO CHROME کلیک کنید.
چند لحظه صبر کرده و پس از نمایش پنجره Confirm New Extension بر روی دکمه Add کلیک کنید.
اکنون صبر کنید تا افزونه دانلود شده و به طور خودکار بر روی مرورگر نصب شود.
حال وارد حساب ایمیل خود در Gmail شوید.
سپس بر روی دکمه‌ی Compose کلیک کنید (دقت کنید برای استفاده از این ترفند بایستی از حالت قدیمی ارسال ایمیل در Gmail استفاده کنید. اگر حالت جدید فعال است، پس از کلیک بر روی Compose و نمایش پنجره‌ی New Message بر روی فلش کوچک رو به پایین در پایین سمت راست این پنجره کلیک کرده و Switch back to old compose را انتخاب کنید).
اکنون در بالای قسمت To و در کنار دکمه‌ی Labels یک دکمه‌ی جدید با عنوان Default به چشم می‌خورد.
بر روی فلش کنار آن کلیک کنید.
در قسمت Select Signature خواهید دید که 4 عنوان وجود دارد. شما می‌توانید از عناوین پیش‌فرض، کار، خانواده و دوستان برای انتخاب امضاهای خود انتخاب کنید.
برای وارد نمودن امضا برای هر یک از این عناوین، پس از انتخاب آن، کافی است بر روی دکمه‌ی Edit کلیک کنید.
سپس امضای مورد نظر را وارد کرده و روی دکمه‌ی Save کلیک کنید.
اکنون با انتخاب هر عنوان، امضا در ویرایش‌گر متن وارد می شود.
برای غیرفعال کردن امضای خود Gmail هم می‌توانید به Settings مراجعه کنید. در تب General و قسمت Signature با انتخاب No signature و سپس کلیک بر روی Save Changes امضا غیرفعال می‌شود.
 

 

منبع: ترفندستان



:: موضوعات مرتبط: ترفند های اینترنت , ,
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد